Att äta, träna och vila rätt

I samband med träning så hör man idag om allt från kosttillskott till olika typer av pulver och liknande, och visst finns det enorma fördelar med att ta dessa typer av tillskott både före och efter träning för att få så bra resultat som möjligt. Tidigare så har tekniken inte alltid varit lika utvecklad och därmed så har man alltid fått basera sin mat i samband med träning på just vanlig mat medan man idag kan variera det mycket mer med hjälp av proteinpulver och även öka sin prestation med kreatin.

Olika typer av tillskott passar för olika typer av personer och olika typer av träningsformer, så se till att kolla upp vad du kan tänka dig behöva för just din träning. Får du kanske i dig för lite protein under dagarna så kan ett proteinpulver passar dig väldigt bra medan för dig som kanske vill få lite mer explosivitet under träningen kan kolla upp fördelarna med kreatin och vad kreatin har för inverkan på dig. Viktigt är dock det att notera att tillskotten aldrig kan ersätta måltider utan tillskott är just det – tillskott och inget annat. Naturligtvis ska du heller inte överskrida rekommendera gränser för vad du bör ta varje dag utan försök att hålla allt på en balanserad och hälsosam nivå, och se även till att vila nog efter varje träningspass för att inte skada dig.

Vila ännu bättre med hjälp av massage
Massage är både skönt och nyttigt för kroppen. Man kan lösa upp stela muskler för att prestera bättre under träningen och man kan även lösa upp stela muskler för att känna mindre ont och därmed vila mycket bättre än vad man annars hade gjort. Genom Larsmassage.se så kan du hitta mängder med information om hur massage kan hjälpa dig och får dig att må bättre i vardagen.

Larsmassage.se erbjuder även så kallad ”massage på jobbet”, eller företagsmassage som helt enkelt går ut på att anställda på ett företag får gratis massage. Mycket bra är detta att kombinera med en arbetsplats som erbjuder gymförmåner till sina anställda!